Innhold (i kronologisk rekkefølge):

  • Mastere om barnehage

  • Mastere om skole


Mastere om barnehage

Mastergradsavhandlinger som har barn med stort læringspotensial i barnehagen som tema


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Barn med stort læringspotensial i barnehagen

En kvalitativ intervjuundersøkelse om hvordan barnehagelærere kan arbeide for å ivareta barn med stort læringspotensial sine behov

Universitetet i Agder, fakultet for humaniora og pedagogikk. Institutt for pedagogikk

Av Miriam Homestad Thorsen, 2020


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Evnerike barn i den norske barnehagen

En studie av hvordan barnehagestyrere oppfatter barnehagen sin rolle omkring evnerike barn

Pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse

Høgskolen i Sørøst-Norge, Fakultet for estetiske fag, folkekultur og lærerutdanning

Av Inessa Mikkelsen, våren 2016


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Evnerike barn i barnehagen

Master i barnehagepedagogikk

Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA), Fakultet for lærerutdanning

Av Linda Apalnes Gardar, 2012

 

Mastere om skole

Mastergradsavhandlinger som har barn med stort læringspotensial i skolen som tema


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Evnerike elever:

En kvanititativ studie av læreres holdninger til evnerike elever, deres syn på elevers intelligens og mestringsforventning

Mastergradstudiet i spesialpedagogikk

Høgskolen i Østfold, Avdeling for lærerutdanning

Av Alexander Karlsen, våren 2018


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Evnerike elever – en uutnyttet ressurs i norsk skole?

En empirisk studie av læreres holdninger, kunnskaper og erfaringer

Masteroppgave i tilpassa opplæring

Nord-universitetet

Av Kassandra Petsas og Katarina Steigen, 15. mai 2018


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

De «klarer seg selv»

Om å identifisere og tilrettelegge undervisning for evnerike elever

Master i Lærerutdanning 1.-7. trinn

Universitetet i Tromsø, fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning. Institutt for lærerutdanning og pedagogikk

Av Ann-Charloth Norum Eidesen og Marianne Sodefjed, mai 2017


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Elever med høyere læringspotensial

– hvordan opplever de undervisningen i norsk skole?

Master i undervisningsvitenskap, fordypning i pedagogikk

Høgskulen på Vestlandet, fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett. Institutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag. Avdeling for lærerutdanning

Av Vegar Eide, 15. mai 2017


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Elever med ekstraordinært læringspotensial

Hvem er de og hvordan tilpasse opplæringen for dem?

Masteroppgave i Lærerutdanning 1.-7. trinn

Universitetet i Tromsø, fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning. Institutt for lærerutdanning og pedagogikk

Av Hege Hansen og Nina Mari Henriksen, mai 2017


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Identifisering og ivaretaking av begavede elever i grunnskolen

En kvalitativ studie av læreres synspunkter og oppfatninger knyttet til begavede elever, med særlig fokus på identifisering og ivaretaking av denne elevgruppen

Universitetet i Agder, fakultet for humaniora og pedagogikk. Institutt for pedagogikk

Av Steinar Tveito Storli, mai 2016


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

«Det må være forferdelig hvis en som er så intelligent og så flink egentlig skal bli ødelagt»

En kvalitativ intervjustudie av fire grunnskolelæreres oppfatning av tilpasset opplæring med fokus på evnerike elever, og hvilke utfordringer de erfarer med å gi evnerike barn en tilpasset opplæring

Masteroppgave i spesialpedagogikk

Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse. Pedagogisk institutt

Av Morten Kristoffer Finsberg, oktober 2015


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Å være lærer for evnerike elever

Personlige og profesjonelle kvaliteter hos læreren – en litteraturstudie

Masteroppgave i Pedagogikk

Universitetet i Oslo, det samfunnsvitenskapelige fakultet. Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi

Av Christine Nesse, 1. juni 2014


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Why let them walk when they can fly?

Tilpasset opplæring og høyt begavede barn

Masteroppgave i læring og undervisning

HØGSKULEN I SOGN OG FJORDANE/UNIVERSITETET I BERGEN

Av Cecilie Eikefjord Udberg-Helle, våren 2013


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Sosiale og emosjonelle vansker blant evnerike barn

En systematisk litteraturstudie om hvorvidt evnerike barn har en større risiko for å utvikle sosiale og emosjonelle vansker enn andre barn

Masteroppgave i spesialpedagogikk

Universitetet i Stavanger, det humanistiske fakultet

Av Camilla Amundsen, 15. mai 2013


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Den norske skolen og de evnerike elevene

En caseundersøkelse av hvordan evnerike barn og foreldrene deres opplever møte med skolen

Masteroppgave i spesialpedagogikk

Universitetet i Oslo, det utdanningsvitenskapelige fakultet. Institutt for spesialpedagogikk

Av Jørgen Smedsrud, 1. juni 2012


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Lærernes rolle i forhold til begavede barn med emosjonelle vansker

MASTEROPPGAVE I SPESIALPEDAGOGIKK

Universitetet i Stavanger, det humanistiske fakultet

Av Wibecke Bore Ribesen, mai 2012


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Acknowledgement of ‘High Ability’ in Norwegian Higher Education

A qualitative case- study of one Teacher Education Program, and one Special Pedagogy Program

Master of Philosophy in Comparative and International Education

Universitetet i Oslo

Av Marit Arnøy Qvam, 1. desember 2010


Klikk på bildet for å lese

Klikk på bildet for å lese

Begavede barn i norsk grunnskole

Hvordan opplever foreldrene barnas og sitt eget møte med skolen?

Masterstudium i sosiologi

Universitetet i Oslo, det samfunnsvitenskapelige fakultet. Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi

Av Tove Hagenes, høsten 2009